Kata-kata Hikmah Bulanan

"kita adalah apa yang kita fikirkan..dan apa yang kita tentukan...."

Thursday, September 8, 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin

Assalamualaikum kepada semua pembaca..terlebih dahulu saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin kepada anda semua..blog pon lama tak update, sibuk dengan perniagaan kuih raya..ha.ha.ha..alhamdulillah, menjadi juga tahun ini seperti tahun-tahun dahulu...insyaallah pada bulan hadapan, saya akan memulakan perniagaan Ali's Fried Chiken atau lebih dikenali sebagai Ali's Ayam Gunting...perkakasan dah beli masa bulan puasa...cuma nak mulakan perniagaan jer amik masa sikit..Modal cuma RM3000 untuk gerai, dapur dan perkakasan...bahan mentah kira lain, itu pun mujur kilang pemprosesan ayam terletak berdekatan dengan kawasan rumah, dah jimat petrol dah nak amik stock...ayamnyer cenggini :

Dari segi margin keuntungan adalah 61 % daripada modal..ini pun dah kira besar...lagi satu kelebihannya ialah mudah disediakan, dan pelanggan yang akan cari saya, bukan saya yang kena cari pelanggan...nanti saya akan update gambar stall yang telah dipasang...doakan kejayaan My Crunchy Chiken Enterprise (ni nama sayarikat saya..dah jadik boss skarang wooo!!!)...

No comments:

Post a Comment