Kata-kata Hikmah Bulanan

"kita adalah apa yang kita fikirkan..dan apa yang kita tentukan...."

Tuesday, July 24, 2012

Ramadhan Al-Mubarak Menjelma Lagi..

Assalamualaikum kepada semua pembaca..sure lama tunggu entry baru dari blog saya,kan?..he.he.he..maklumlah..bz gegila skang nie...meh..ader benda nak kongsi nie..
Pertama..hari ni dah genap 3 Ramadhan..so Selamat Menyambut Ramadhan, maka genap jugaklah 3 hari saya masuk Pasar Ramadhan...setakat ni keuntungan diparas RM100.00 lebih sehari...ok ler tu..keje dari 5.00 ptg sampai 7.30 malam jer...dapat le jual dalam 45 keping ayam gunting...jumbo hotdog tak berapa sangat org beli..ntah lah..

Nie gambor2nyer...
Mama Aida tengah buat Ayam Gunting...
Lokasi strategik, no 3 dari jalan masuk Bazaar Ramadhan Banting Baru
Yang kedua..skarang nie saya dah sambar  Samsung Galaxy S2 i9100G yang  baru amik 2 minggu lepas (cewah!!..)..saja gatal nak pakai smartphone, lagi pun sebagai "hadiah" pada diri sendiri yang telah bekerja keras..dan juga sebagai motivasi untuk terus maju..dan juga senang nak update blog.ha.ha.ha.

Yang ketiga...saya tengah kira2 untuk berhenti seketika ( ke selamanya??) berniaga di depan restoran dimana tempat sediaadan yang biasa saya berniaga..alasannya ialah sale biasa2 sahaja,kekadang nak dapatkan sale 5 keping pun susah....campur tolak penat macam tak berbaloi,..better stay focus niaga dalam ILP jer, nie bukan hangat2 tahi ayam yer..ni survey selama 4 bulan saya berniaga disitu......tapi apa2hal pun, tengok ler nanti lepas raya...lagipon sebelum puasa ni pun dah 2-3 minggu saya cuti, sebab kedai tu tak buka waktu malam coz kedai tak cukup staff....bagi saya, org lain punya masalah, kenapa saya yang terbabit ?...hu.hu.hu...ok, nie nak g cari projek baru lak..hah.hah.hah...selamat berbuka puasa..

No comments:

Post a Comment