Kata-kata Hikmah Bulanan

"kita adalah apa yang kita fikirkan..dan apa yang kita tentukan...."

Thursday, September 2, 2010

Alhamdulillah...dapat rezeki lagi hari ni...

Mula-mula malu nak tulis, takut orang baca kang kata saya nie suka menunjuk....tapi ini ilmu, wajib  dikongsi bersama....Ceritanya begini, saya dan isteri baru sahaja pulang dari Bank XXXXXX, sebab kawan saya (pegawai bank) telah berjanji untuk memberikan imbuhan jika memperkenalkan pelanggan yang ingin membuat pinjaman peribadi. Pelanggan baru tu kawan saya dan alhamdulillah, loan beliau tu lepas...duit pun beliau dah dapat...duit saya jer baru dapat tadi...walaupun tak banyak gila, tapi ok la time2 nak raya nie..semalam dah dapat Bonus Kerajaan...hari ni rezeki komisyen bank....harap2 esok dapat lagi duit , duit aper pulak eh??....Amin...jumlah komisyen bergantung pada bank atau pegawai..kekadang tak bagi duit, dapat payung jer...tapi benda free, kan?.....Ini salah satu sumber kewangan yang mudah, jadi, contact2 la pegawai bank yang korang wat personal loan dulu..Mana tahu kot2 bleh deal macam yang saya dapat nie...Insyaallah..(Ni ilmu nie..kena buat tau.)

No comments:

Post a Comment