Kata-kata Hikmah Bulanan

"kita adalah apa yang kita fikirkan..dan apa yang kita tentukan...."

Monday, September 27, 2010

Overlap

Ini lah tajuk pertama yang saya gunakan dalam bahasa Inggeris. Dalam bab ini saya lebih merujuk kepada penstrukturan semula dari segi pinjaman peribadi..kalau kereta atau rumah, umumnya kita menggunakan istilah "refinance".

Andaikan potongan angkasa anda adalah sebanyak RM862 sebulan...anda boleh membuat "overlap" dengan membuat pinjaman peribadi baru dimana kadar bayaran bulanan adalah lebih rendah dari bayaran biasa iaitu RM 862.. Kalau Bank Rakyat memberi kadar faedah 4.90% untuk pinjaman selama 15 tahun bagi pinjaman RM 55,000..anda hanya membayar sebanyak RM 531 sebulan..maka anda jimat RM 331 sebulan (RM 862 - RM 531). Duit pinjaman itu (RM 55K) digunakan untuk melangsaikan baki pinjaman peribadi yang lain. Ini wajib beb, kalau tidak, anda dikira menambah beban. Lebihan dari baki itu, pandai-pandailah anda menyimpan atau melabur supaya dapat mengatasi faedah 4.90% daripada bank tadi.

Kaedah pengurusan teknik ini antaranya :
1) Lebihan RM 331 tadi boleh digunakan untuk menyelesaikan hutang kad kredit. Jika kebiasaannya anda membayar lebih kurang RM 200 sebulan..maka tambahlah RM 100-300 dari lebihan duit ini kepada bayaran minima yang biasa anda buat. Anda juga boleh membuat leverage untuk pembayaran kad kredit sementara gaji belum masuk untuk bulan hadapan, jadi tiada lagi caj lewat bayar, Insyaallah kurang dari 2 tahun, hutang kad kredit anda akan langsai dan bolehlah tutup akaun dan bebas. Bila kad kredit dah tak pakai, duit lebihan itu disalurkan terus kedalam ASB...kental..

2) Jika tiada kad kredit, ( ye ke??.) masukkan terus RM 331 tadi kedalam ASB setiap bulan. Jika anda memang mempunyai baki dari RM 55K tadi yang telah dimasukkan dalam ASB pada awalnya, penjimatan RM 331 tadi adalah tambahan setiap bulan kepada ASB anda. Dalam masa 5 tahun sudah cukup untuk membayar faedah 4.90% dari bank tadi. (dengan kadar 4.90% pinjaman Rm55k, anda sebenarnya membayar kepada bank hampir RM96K, tapi ASB menggantikan lebihan bayaran kepada bank itu dengan dividen yang diberi setiap tahun lebih kurang 7%) Dividen ASB dikira berdasarkan baki terendah setiap bulan, jika anda memang ada saham pokok, dividen dikira berdasarkan pokok manakala tambahan akan dikira dari bulan ke bulan. Sekurang-kurangnya, duit ASB boleh dikeluarkan, sedangkan apa yang anda bayar sebanyak RM862 itu memang hangus. Nak lagi kental, gunakan kaedah pemotongan gaji..sebab potongan ASB tidak dikira komitmen!!..duit anda tak berkurangan sebenarnya..dan anda jimatkan masa, petrol dan tiket parking sebab tak perlu beratur di bank atau pejabat pos. ( Jika ada kredit kad dan telah ditutp, di tahap ini, tunai cair masuk kedalam ASB adalah hasil dari lebihan kad kredit (andaikan RM 200 + penjimatan RM 331 = RM 531 / sebulan X 12 bulan X 13 Tahun {sebab 2 tahun ditolak bayar kad kredit} = RM 82,836).

ps:- habis sahaja pinjaman peribadi,  ader RM 82,836 dalam ASB.....best tak?..itu pokok sahaja tu, belum campur dividen!!

3) Nak cantik lagi, keluarkan dividen ASB tu untuk beli barang kemas..he.he.he...lagi menguntungkan..sambil tgk buletin 1.30 pun bleh untung dengan kenaikan emas..kalau setahun sebentuk cincin, 15 tahun dah tak cukup jari isteri kita pakai cincin,kan?...kelmarin kedai emas Wah Chan sms isteri saya memberitahu harga emas telah naik dari RM 141 kepada RM 146 per gram...dah untung RM 5 se gram. Mujur sebelum raya dah buat koleksi, jadi sekarang dah untung. Belum sampai sebulan...kalau setahun?..lima tahun?..sepuluh tahun?? Keuntungan ini bukan pada emas yang kita baru beli, tapi semua emas yang kita simpan...lebih banyak kita simpan, lebih banyak kita untung. Nanti saya ceritakan tambah ASB guna Ar-Rahnu.

4)  Tips terbaik ialah langsaikan hutang yang paling sedikit, bila selesai, lebihan bayaran ditambah pada hutang kedua sedikit...sehingga semua hutang selesai.

Kesimpulannya, jika anda boleh hidup dengan potongan RM 862 sebulan dulu-dulu, pasti anda lebih hidup dengan potongan RM 531 sekarang, kan?..Objektifnya ialah mengurangkan potongan bulanan supaya tidaklah cepat kering selepas gaji. Yang penting, slip gaji akan menjadi selesa kembali. Habis bayar cepat pun tak guna jika bulan - bulan kering.

Ramai kawan-kawan saya yang hampir mencapai 60% potongan gaji telah membuat overlap untuk mengurangkan potongan gaji. Bila potongan kurang, ada harapan untuk buat pinjaman baru / pinjaman rumah.
Dengan cara yang betul, anda hanya membayar sedikit, tapi apa yang anda dapat ialah, kurang/tiada beban / caj lewat bayar kredit kad, penambahan saham ASB, koleksi emas dan keuntungan dari kenaikan harga emas...jadi, fikir-fikirkan lah, semoga kaedah ini membantu anda menguruskan wang anda...Insyaallah.

38 comments:

  1. Salam Aidilfitri...
    Mengenai tips ke 4, langsaikan hutang yg sedikit dulu...sy nk tny, adakah semua bank or ptptn membenarkan untuk bayar lebih? sbb sy ada dgr kalau loan kereta diorg xkan kira lau yg byr lebih tu..diorg tetap tolak yg mcm ditetapkan bulan2 jer.

    ReplyDelete
  2. Apakah Anda dalam kesulitan keuangan? Apakah Anda perlu
    pinjaman untuk memulai bisnis atau untuk membayar tagihan Anda? Kami meminjamkan pinjaman kepada perusahaan lokal, internasional dan juga pada tingkat yang sangat rendah 2%.
    Kami memberikan pinjaman kepada orang yang membutuhkan bantuan.
    Terapkan Sekarang Via Email: kellywoodloanfirm@gmail.com
    Terima kasih dan Tuhan memberkati
    Ibu Kelly

    ReplyDelete
  3. salam. blh x e-mail saya personally puan? sya ada nak minta pendapat dan bantuan/nasihat sikit. harap dapat e-mail saya semula ya. nadyanurnadya@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk melunasi hutang Anda atau apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memperbaiki bisnis Anda? Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Sudahkah anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Cari tidak lebih karena kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda terjadi di masa lalu !! Kami meminjamkan kepada perusahaan, entitas swasta dan individu dengan bunga rendah dan harga terjangkau 2%. Anda bisa menghubungi kami melalui e-mail via: (ivanaluka04@gmail.com)

    ReplyDelete
  5. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih merupakan yang benar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  6. Halo,
    Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari uang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa itu adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

    jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

    sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  7. We have a direct genuine provider for BG/SBLC specifically for lease, at leasing price of 4+2 of face value, Issuance by HSBC London/Hong Kong or any other AA rated Bank in Europe, Middle East or USA.

    Contact : Mr. Johnson Hatton
    Email:johnsonhatton@gmail.com
    Skype ID: johnson.hatton007

    Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved.

    All inquires to Mr. Johnson Hatton should include the following minimum information so I can quickly address your needs:

    Complete contact information:
    What exactly do you need?
    How long do you need it for?
    Are you a principal borrower or a broker?

    Contact me for more details.

    Johnson Hatton

    ReplyDelete
  8. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih merupakan yang benar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  9. Perhatian! Perhatian !! Perhatian:
    Hari yang baik Untuk Semua orang di sini adalah satu peluang:
    Adakah anda telah ditolak pinjaman beberapa kali oleh Syarikat Pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membiayai bil anda ?. Adakah anda memerlukan Pinjaman tidak bercagar? Adakah anda Mencari Pinjaman Perniagaan? Pinjaman Peribadi, Pinjaman Rumah, Pinjaman Kereta, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Penyatuan Hutang, Modal Teroka, dll. Kami telah membuka Pinjaman Peluang Kewangan kepada Perniagaan dan Individu dengan kadar faedah 2% yang rendah dan murah. Sekiranya anda berminat untuk mengambil pinjaman segera? Sila hubungi kami hari ini melalui e-mel (elenamarcos765@consultant.com) atau Via WhatsApp 00306976600362 dan dapatkan pinjaman anda Hari Ini.
    Terima kasih atas pemahaman anda dan Kerjasama.

    ReplyDelete
  10. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  11. Adakah anda memerlukan pinjaman segera ??? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah anda telah dinafikan oleh bank, adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan anda ATAU pelaburan? bertemu dengan SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S Kami memberi pinjaman kepada Rakyat walaupun skor kredit buruk / buruk mereka. Kami meminjamkan pinjaman perniagaan dan jangka pendek jangka panjang dan peribadi anda dengan kadar faedah yang rendah pada 2% setiap tahun bagi individu dan syarikat. Pemrogram pinjaman kami adalah pantas dan boleh dipercayai, diguna pakai hari ini dan mendapat sambutan segera kami. pemberi pinjaman yang diinsuranskan dengan baik, jaminan 100% dijamin dan pelanggan dijamin maksimum. Untuk pertanyaan lanjut, hubungi kami melalui alamat e-mel kami: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp Number + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif

    ReplyDelete
  12. Selamat datang ke firma pinjaman Alden Moores yang kami ahli kewangan, yang bekerja secara langsung dengan beberapa bank dan pelabur.

    Kami adalah syarikat besar, pelabur, kami juga mempunyai modal yang sangat besar, untuk setiap permintaan pembiayaan € 5,000 - € 25,000,000.

    Matlamat organisasi kami-tersedia untuk semua pemegang projek, memerlukan pembiayaan dalam bentuk pinjaman yang tidak dapat dikembalikan dalam tempoh 5 hingga 30 tahun yang panjang dengan kadar tahunan 2% hingga 3% bergantung kepada kos pembiayaan projek.

    Adakah anda mempunyai projek, penting dan berguna, tetapi tidak mempunyai sumber yang anda perlukan untuk dilaksanakan?
    Tolong beri peluang kepada kami untuk bekerjasama untuk perkongsian yang saling menguntungkan.

    Alden Moore FINANCE, pinjaman utama antara individu, diluluskan sebagai Institusi Kredit, Pihak Berkuasa Penyeliaan Prudential (ACP)
    sila hubungi kami secara peribadi
    E-mel: aldenmooresloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete
  13. OBTENGA Y GANE DINERO CON UNA TARJETA ATM EN BLANCO UNIVERSAL HOY SOLICITAR AHORA

    halo, ini untuk memberi tahu Anda bahwa pinjaman Anda akan diprogram menjadi kartu ATM universa yang secara universal dikenali di mana-mana di dunia ini.
    Kartu ini adalah desain kartu kredit universal untuk menarik uang dari mesin ATM yang mengaktifkan ke mana pun di dunia dan Anda dapat menarik uang tunai Anda di manapun di dunia. KARTU ATM UNIVERSAL BLANK memiliki paket perangkat lunak yang diprogram di dalamnya yang mampu mengakses mesin ATM manapun di dunia tidak masalah keamanan secara universal dapat menarik uang dengan KARTU. Jika anda mendaftar untuk mendapatkan KARTU ini, maka akan ditempatkan pengiriman ke anda dengan menggunakan (K Line Indonesia. PT) dan dalam waktu 24 jam anda akan mendapatkan kartu dan PIN anda. Ini sangat geniue dan garansi 100%. Tujuan kartu ini adalah untuk melindungi Anda dari pemberi pinjaman pinjaman palsu dari Nigeria. Anda akan tertarik untuk mengetahui bahwa kartu ini tidak akan berguna selamanya Anda menyelesaikan program cash limit untuk Anda.

    Terapkan untuk Anda pinjaman genuie dan dapatkan kartu ATM universal sekarang

    Anda berada di sini dengan menginformasikan untuk membayar kartu PENGIRIMAN BIAYA untuk kartu sebagai satu-satunya pembayaran yang dibutuhkan

    Berikut adalah daftar harga untuk ATM ATM UNIVERSAL
    NERACA: HARGA
    30.milion ......... Rp1.7jt
    40 juta ......... Rp 1,8jt
    50 juta .......: Rp1.9jt
    60 juta ....... ,, Rp 2,1jt
    70million ............ Rp 2,2 jt
    80 juta ........... Rp2.2jt
    90 juta .......... Rp 2,4
    100 juta ...... Rp2.5m
    200 juta .....: Rp 2.6jt
    500 juta ......: Rp 2 7jt
    1 miliar .........: Rp.3.5JT
    hubungi kami di ...... rbicorrespondecentral.org@gmail.com

    kamu tulus
    ibu

    ReplyDelete
  14. KABAR BAIK !!! KABAR BAIK !!! KABAR BAIK !!!
    Jurjani Budi nama saya, mohon hati-hati semua pinjaman pemberi pinjaman di blog penulis itu palsu, semuanya adalah isu kelulusan palsu dan dokumen gaji palsu, saya ingin menggunakan media untuk mengingatkan semua orang yang sedang mencari pinjaman untuk berhati-hati. dengan palsu karena mereka berada di mana-mana beberapa bulan yang lalu, saya dalam hal hutang keuangan, dan karena kebutuhan, keputusasaan dan bank saya berusaha merampok rumah pedagang saya, saya bodoh oleh perusahaan yang disebut pinjaman Secara online, saya tidak putus asa sehingga teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman yang diyakini disebut Puan AASIMAHA Adila yang meminjamkan RM 660.000 pada tingkat 1% dalam pinjaman biasa seperti itu dalam waktu kurang dari 1 jam tanpa tekanan, mula-mula dia seperti mimpi untuk saya jadi saya mendapat setetes uang drop di telepon saya, mohon pinjaman pemberi pinjaman yang tidak terpakai yang tidak memiliki bukti pengiriman uang kepada pelanggan, saya mendapa t bukti dan pinjaman yang jelas saya penerima dari saudi arabia kekasih pinjaman saya, saya mendorong teman malaysia Islam yang butuh pinjaman silahkan hubungi Pu AASIMAHA Adila via: /aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com / Hati-hati Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut via: jurjanibude0811@gmail.com
    kontak

    email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
     PIN # (D8DA4EA9) Ikuti kami di instagram @
    Aasimahaadila.loanfirm
    twiter; aasimhaloanfirm
    aasimahaadilaahmedloanfirm.wordpress.com

    ReplyDelete
  15. Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara Indonesia di platform ini, Tuhan telah setia kepada saya dan seluruh rumah saya bertahan sejak Mei 2017, kesaksian saya dan kabar baik saya berlanjut seperti ini, Nama saya Luta Roxana saya tinggal di Jl .P.Biak 9 No. 230 Rt.007 Rw.018 Desa Arenjaya Kabupaten Jakarta Timur Kota Bekasi, Jawa Barat, saya seorang pemasar dan juga penasehat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya dan suami ingin menggunakan ini. platform untuk menginformasikan semua ini. Platform ini membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus untuk berhati-hati karena internet dan blog penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan scammers yang ada di sini untuk merobek uang susah payah Anda.

    Suami saya dan saya dalam hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari singapura yang pada bulan Desember 2016, dan kami ditipu oleh pemilik perusahaan dengan meminta kami untuk membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjaman, kami kehilangan sekitar Rp15.455.000,00 ke perusahaan pinjaman palsu di singapura karena kami mengajukan pinjaman sebesar Rp800.000.000,00 dan dengan semua biaya yang kami bayar, kami melakukan Tidak mendapat pinjaman dan Suami saya dan saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak dengan kehidupan.

    Jadi Tuhan sangat baik, kita berdoa dan bahwa Tuhan mengarahkan kita kepada seorang pelayan dan pada hari yang setia 20 Mei 2017 ini, saya sedang browsing internet ketika saya dapat menemukan kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Mitu Maria Who dari Kota Bandung, bagaimana Tuhan mengubah kehidupan finansialnya melalui perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu Regina dan dia mengenalkan saya ke ibu Regina dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu dan ibu Regina, Regina, akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di perusahaan dan saya mendapatkan jumlah pasti yang saya ajukan dan saya sangat senang.

     Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberi tahu rekan sejawat saya bahwa jika Anda memerlukan pinjaman asli asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat dengan suku bunga 2%, cukup masuk melalui Nyonya Regina Gomez melalui email: (reginafinance90@gmail.com). Anda juga bisa menghubungi saya via email ini, (roxanaluta04@gmail.com). untuk informasi lebih lanjut.

    Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak telah membaca kesaksian saya dan kabar baik saya
    Tuhan memberkati kalian semua!
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  16. Halo semuanya

    Dengan fakta bahwa ONE BILLION RISING FUND adalah pemberi pinjaman yang sejati dan saya adalah saksi hidup dari perusahaan ini.
    Saya Novita Asep, dan baru minggu lalu saya membaca tentang SATU BILLION RISING FUND sebagai satu (Nyonya Efendi Ratu Lisa) memberi kesaksian tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari perusahaan, jadi saya mengambil bunga karena saya memerlukan uang untuk memperbesar bisnis saya, seperti yang telah saya dengar Sebagian besar teman saya berbicara tentang bagaimana mereka di mana menabung untuk membayar sejumlah uang untuk mendapatkan pinjaman

    Ini adalah waktu saya untuk mengajukan pinjaman secara online dan perusahaan tersebut benar-benar menunjukkan bahwa saya senang karena saya diberi pinjaman kepada perusahaan dan perusahan mo dari perusahaan ini adalah bahwa pemberian pinjaman mereka mudah dan cepat.
    Saya menyarankan setiap pencari pinjaman untuk mengajukan permohonan ke perusahaan ini dan stres fianacial Anda akan berakhir karena perusahaan itu asli

    Hubungi perusahaan: onebillionrisingfund@gmail.com
    BBM: D8E814FC

    Asep Novtia
    Gmail: asepnovita2@gmail.com

    ReplyDelete
  17. Kabar baik!!! Perusahaan pinjaman

    Nama saya nirma sufitra, hanya ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberitahu siapa pun yang membaca ini bahwa ada perusahaan pinjaman yang nyata dan mereka ada di sini untuk membantu, karena saya adalah korban tertipu namun terima kasih kepada Dangote Loan Company, mereka memberikan pinjaman dengan 2% tingkat bunga dan memberi Anda jumlah apapun, jadi hubungi Dangote Loan Company Via email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    atau hubungi saya melalui email nirmasufitra12@gmail.com

    ReplyDelete
  18. saudara-saudara

    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
    ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
    BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Halo semuanya

    Dengan fakta bahwa ONE BILLION RISING FUND adalah pemberi pinjaman yang sejati dan saya adalah saksi hidup dari perusahaan ini.
    Saya Novita Asep, dan baru minggu lalu saya membaca tentang SATU BILLION RISING FUND sebagai satu (Nyonya Efendi Ratu Lisa) memberi kesaksian tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari perusahaan, jadi saya mengambil bunga karena saya memerlukan uang untuk memperbesar bisnis saya, seperti yang telah saya dengar Sebagian besar teman saya berbicara tentang bagaimana mereka di mana menabung untuk membayar sejumlah uang untuk mendapatkan pinjaman

    Ini adalah waktu saya untuk mengajukan pinjaman secara online dan perusahaan tersebut benar-benar menunjukkan bahwa saya senang karena saya diberi pinjaman kepada perusahaan dan perusahan mo dari perusahaan ini adalah bahwa pemberian pinjaman mereka mudah dan cepat.
    Saya menyarankan setiap pencari pinjaman untuk mengajukan permohonan ke perusahaan ini dan stres fianacial Anda akan berakhir karena perusahaan itu asli

    Hubungi perusahaan: onebillionrisingfund@gmail.com
    BBM: D8E814FC

    Asep Novtia
    Gmail: asepnovita2@gmail.com

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum


    Calls Only::::{+16264653418}
    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::{{aditya.aulia139@gmail.com}}
    {{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}facebook (www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
    Website: (iskandarlestari.wordpress.com)

    ReplyDelete
  21. PIN BBM # (D8DA4EA9) Ikuti kami di instagram @
    Aasimahaadilaahmed.loanfirm
    kericau; aasimhaloanfirm
    aasimahaadilaahmedloanfirm.wordpress.com

    Halo semua, saya Jurjani · Budil, saya dari kakak Malaysia.my Novita bodoh oleh peminjam pinjaman Nigeria palsu di blog ini. Saya ingin anda semua tahu bahawa terdapat syarikat pinjaman yang boleh dipercayai di sini yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan banyak orang di sini dapat memberi kesaksian untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak menjadi korban kepada orang-orang yang salah di sini. kakak saya NOVITA telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira Rm 25,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran itu dia tidak mendapat pinjaman, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan dua sahabat baik dari Jakarta bandar di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "firma pinjaman Aasimah Aadila beberapa tahun yang lalu" pemberi pinjaman ibu muslim yang baik, kakak saya Novita Rm 680,000 pinjaman hanya dalam satu jam permohonan saya semalam. dia terkejut apabila dia mendapat mesej dari bank CIMBnya dan jumlah itu dipindahkan terus kepadanya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 13 orang dari Malaysia dan Indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang yang baik ini dan juga kawan Thailand saya baru saja menerima pinjamannya semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan runtuh perniagaan anda, dapatkan pinjaman sebenar hari ini dan tentukan diri anda.

    Saya amat teruja untuk membantu negara saya mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai ramai orang gembira di negara kita yang mendapat pinjaman mereka dari ibu Muslim yang baik, anda boleh email saya melalui (jurjanibude0811@gmail.com) atau anda boleh menghubungi Puan .Aimimah Aadila syarikat melalui (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya di sini untuk membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

    ikuti di halaman twitte dan instagram
    dan seperti buku wajah kita
    Jurjani Ann Novita
    BBM: DE429AED

    ReplyDelete
  22. Apakah Anda mencari dana untuk melunasi Kredit?
    Apakah Anda mencari dana untuk memulai bisnis baru?
    Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pembiayaan yang buruk?
    Apakah Anda perlu uang untuk berinvestasi di pabrik atau pertanian
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman modal besar?
    Apakah Anda ingin membayar hutang besar?
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak?
    Pinjaman pinjaman yang ditawarkan oleh ibu Muslim adalah 100% pasti
    jangan khawatir lagi


    Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Nigeria dan Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman nigeria palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman dari Nigeria. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur ​​AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
     (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

    juga bisa menghubungi mereka
    PIN BBM # :::::::::::::::::::::::::::::: (D8DA4EA9)
    Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::: Aasimahaadilaahmed.loanfirm
    Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi setelah saya mendapatkan pinjaman, ini adalah kesaksian saya

    ReplyDelete
  23. Saya membawa kabar baik kepada kamu semua rakyat Indonesia saya di platform ini, Allah telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah selamat sejak Ogos 2017, kesaksian saya dan kabar baik saya seperti ini,
    Nama saya Haerul, seorang Muslim dalam agama dan saya berasal dari Bandung, Indonesia
    Saya pemasar dan juga penasihat perniagaan di syarikat tempat saya bekerja, dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (haerulh160@gmail.com). Saya ingin menggunakan platform ini untuk memaklumkan kepada semua warganegara Indonesia mengenai apa yang telah dilakukan oleh syarikat pinjaman Puan Olivia Daniel kepada saya. Platform ini adalah untuk memberitahu mereka yang memerlukan dan mencari pinjaman ikhlas untuk berhati-hati kerana internet dan blog penuh dengan syarikat pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk merobohkan wang susah payah anda.

    Seperti yang dapat anda lihat dalam gambar profil saya, saya berada dalam hutang besar dan saya memutuskan untuk mencari pinjaman dalam talian untuk membayar hutang saya dan saya menghubungi syarikat pinjaman dari syngapore yang pada bulan Mac 2017, dan saya ditipu oleh pemilik syarikat dengan meminta saya membayar banyak yuran, saya membayar dan pada akhirnya saya tidak mendapat pinjaman, saya kehilangan sekitar 20 juta kepada sebuah syarikat pinjaman palsu di syngapore kerana saya memohon pinjaman sebanyak 900 juta dan dengan semua yuran yang saya bayar Saya tidak mendapat pinjaman dan saya sangat kecewa dan saya dipecat dari pekerjaan saya di syarikat yang saya bekerja kerana saya juga mengambil pinjaman dari syarikat yang saya bekerja dan saya bangkrut dan bosan dengan kehidupan.

    Jadi Allah sangat baik, saya berdoa dan Allah mengarahkan saya kepada seorang hamba dan saya sedang melayari internet apabila saya mendapati kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Yuli melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)
    Siapa dari Jakarta Selatan di Indonesia, bagaimana Allah mengubah kehidupan finansinya melalui sebuah syarikat pinjaman dan dia meminta saya menghubungi e-mail ibu Olivia Daniel: (oliviadaniel93@gmail.com) dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Olivia Daniel dan dia memberiku keberanian dan Saya memohon pinjaman dari ibu Olivia Daniel dan saya menerima pinjaman yang saya cari selama ini dan Allah akan terus memberkati Yuli untuk memperkenalkan saya

    ReplyDelete
  24. Halo Setiap Satu, saya Puan Sara Carlos dari Maleysia, saya sangat gembira untuk memberi keterangan tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada Legit dan pemberi kredit kredit yang telah mengubah hidup saya dan seluruh keluarga dari rumput menjadi rahmat, daripada menjadi miskin kepada wanita kaya yang kini boleh bermegah dengan kehidupan yang sihat dan kaya tanpa tekanan atau masalah kewangan. Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan menafikan jumlah Rm 35,750 saya menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi kredit kredit online yang tidak akan menambah kesakitan saya, maka saya memutuskan untuk menghubungi kawan saya Ahmad Mory yang baru-baru ini mendapat pinjaman internet dalam talian sebanyak $ 200,000 dari syarikat itu, kami membincangkan isu ini dan kesimpulan kami dia memberitahu saya tentang seorang wanita bernama Puan Cheryl Martins yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Firma Pinjaman Cheryl Martins. Jadi, saya memohon pinjaman sebanyak RM 950,000.00 dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan yang dibuat mengenai pemindahan kredit saya hanya membayar untuk pemindahan pinjaman saya dan yuran pengesahan bank saya dan kurang daripada 5 jam pinjaman saya didepositkan dalam akaun bank saya. Jadi, saya ingin memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi beliau melalui: (cheril.martinsloanfirm@gmail.com atau Whatsapp +2348148328732), Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini saya berdoa agar Tuhan akan memberkati cheryl dan beliau dengan kebahagiaan untuk perkara-perkara baik yang telah dilakukannya dalam hidup saya dan terima kasih kepada kesaksian mory Ahmad yang mengarahkan saya kepada syarikat ibu muslim yang benar yang setia, Anda juga boleh menghubungi saya di carlossara986@gmail.com untuk maklumat lanjut dan di sini juga kenalan rakan saya ahmadrapa79@gmail.com yang memperkenalkan saya kepada Puan Cheryl Martins, Anda juga boleh menghubunginya

    ReplyDelete
  25. Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi amaran kepada orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan pinjaman pemberi pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Ibu Alicia Radu setelah saya ditipu oleh 6 pemberi pinjaman pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sehingga ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebanyak RM 10,000 dari ibu Alicia Radu dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan kadar faedah 2%.

    Saya sangat terkejut apabila memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati jumlah yang saya dihantar dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah-lengah. Jadi, saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

    dan anda masih boleh menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (robbi5868@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (azmi88455@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu,
    mungkin ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu Dan adalah Keluarga

    ReplyDelete
  26. Nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
    Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
     jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
     semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

    ReplyDelete
  27. Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah cuba mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya amat sadon hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya itu benar dan saya menghubungi Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan apabila saya memeriksa akaun saya pinjaman saya adalah utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa apa-apa syarikat yang dipinjamkan pinjaman saya akan memberi penerangan tentang syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya:( yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga kawan saya ROBBI melalui e-melnya: (robbi5868@gmail.com)

    ReplyDelete
  28. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
    BBM INVITE:::[D8980E0B]

    ReplyDelete
  29. ADAKAH ANDA MASIH TERTANYA-TANYA DI MANA UNTUK MENDAPATKAN PINJAMAN TULEN???
    Di mana dan bagaimana untuk mencari syarikat yang tulen untuk mendapatkan pinjaman kekal satu cabaran besar kerana terdapat begitu banyak pemberi pinjaman palsu dalam talian. Saya juga mempunyai ketakutan dan saya ditipu oleh pemberi pinjaman palsu pada masa lalu sehingga rakan saya memperkenalkan saya kepada Syarikat yang tulen yang dipanggil pinjaman Imperial. Tetapi di sini adalah penyelesaian. Pada mulanya saya fikir ia adalah semua jenaka sehingga saya menerima mesej daripada Bank saya selepas 3 hari menghantar permohonan saya bahawa wang itu benar-benar dipindahkan ke akaun bank saya. Saya terkejut untuk mendapatkan pinjaman tanpa tekanan. Tiada kos tersembunyi, tiada cagaran yang diperlukan, tiada kertas kerja yang terlalu banyak. Jika anda ingin mendapatkan pinjaman tulen, hubungi e-mel mereka dengan segera (imperialincorporated1@gmail.com) saya berkongsi maklumat ini di sini kerana saya tidak boleh menyimpannya kepada diri saya sendiri. Saya berjanji anda, anda akan kembali ke sini untuk memberitahu kesaksian anda sendiri dan berterima kasih kepada saya kemudian. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman segera, hubungi mereka sekarang dan anda akan gembira anda lakukan. Anda boleh menghubungi saya e-mel jika anda memerlukan maklumat lanjut daripada saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada mereka melalui dendisetiewan@gmail.com

    ReplyDelete
  30. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
    BBM INVITE:::[D8980E0B]

    ReplyDelete
  31. SELAMAT DATANG DI 100% GARANSI FATIMAH HASAN.

    Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk memenuhi kebutuhan keuangan Anda? Apakah Anda membutuhkan dana untuk melunasi hutang Anda? Apakah Anda mencari modal awal? Atau Anda ingin memperluas bisnis Anda yang sudah ada, silakan cari lebih banyak karena kami menawarkan pinjaman sebesar {Rp20.000.000,00 hingga Rp50, triliunan maksimum}, kami dapat diandalkan, kasual, wajar dan dinamis, dengan Jaminan 100% Kami juga menyediakan a {Rp, £, €, IDR dan $} Bagian yang paling menarik adalah pinjaman kami ditawarkan dengan suku bunga yang sangat rendah, silakan hubungi kami di alamat kontak berikut


    C.E.O: FATIMAH HASAN
    E-mail: [fatimahhasan91@gmail.com]
    HANGOUT: [fatimahhasan91@gmail.com]

    ReplyDelete
  32. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
    BBM INVITE:::[D8980E0B]

    ReplyDelete
  33. PINJAMAN XMAS! XMAS TAWARAN TAWARAN !! PINJAMAN XMAS !!!!!


    PERMOHONAN PINJAMAN URGENT, BERLAKU HARI INI JIKA ANDA MEMERLUKAN PINJAMAN URGENT SEBARANG JENIS.
                      (quickenloans14@gmail.com)

      Anda dialu-alukan untuk syarikat ini di syarikat ini Kami memberi pinjaman peribadi
    dan pinjaman perniagaan untuk kadar faedah 2% sahaja, kami menawarkan Pinjaman dari
    $ 4,000 dolar hingga $ 5,000,000 dolar,
      Sekiranya anda memerlukan pinjaman untuk perniagaan anda atau membayar hutang anda, sila hubungi kami secepat mungkin untuk memproses borang pinjaman permohonan anda

    BORANG PERMOHONAN PINJAMAN PEMULIHAN DAN KEMBALI SEKARANG.

    1. Nama Penuh: _________________
    2. Nombor Telefon: __________________
    3. Negara: ___________________
    4. Jantina: _____________________
    5. Umur: _______________________
    6. Pendapatan Bulanan: ______________
    7. Jumlah Pinjaman yang Diperlukan: ___________
    8. Tempoh: __________________
    9. Pekerjaan: _______________________

    Hubungi pejabat kami dengan e-mel di bawah Email: quickenloans14@gmail.com
    WhatsApp: +15186788475

    Salam,
    Pinjaman Quicken.

    ReplyDelete
  34. Apakah Anda mengalami kesulitan keuangan atau Anda ingin memenuhi impian Anda dengan dana?
    Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi tagihan Anda, Memulai atau memperluas bisnis Anda?
    Apakah Anda mengalami kesulitan dalam memperoleh pinjaman dari Pemberi Pinjaman keras atau Bank karena tingginya biaya / persyaratan pinjaman?
    Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk alasan yang sah?
    Maka khawatir kami datang untuk menawarkan pinjaman kepada pelamar yang tertarik baik lokal maupun luar negeri tidak peduli jenis kelamin atau lokasi tetapi usia harus 18 tahun ke atas.
    Kembali ke kami untuk negosiasi jumlah yang Anda butuhkan akan menjadi keputusan yang bijaksana.
    JENIS PINJAMAN KAMI
    Pinjaman ini dibuat untuk membantu klien kami secara finansial, dengan tujuan mengurangi beban keuangan. Untuk alasan apa pun, pelanggan dapat menemukan rencana pinjaman yang sesuai dari perusahaan kami yang memenuhi persyaratan keuangan.

    Data pemohon:
    1) Nama Lengkap:
    2) Negara
    3) Alamat:
    4) Seks:
    5) Bekerja:
    6) Nomor Telepon:
    7) Posisi saat ini di tempat kerja:
    8 Penghasilan bulanan:
    9) Jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
    10) Periode pinjaman:
    11) Apakah Anda mendaftar sebelumnya:
    12) Tanggal Lahir:
    Hubungi perusahaan pinjaman Gloria S melalui email:
    {gloriasloancompany@gmail.com} atau
    Nomor WhatsApp: +1 (815) 427-9002
    Salam Hormat

    ReplyDelete
  35. Apakah Anda mengalami kesulitan keuangan atau Anda ingin memenuhi impian Anda dengan dana?
    Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi tagihan Anda, Memulai atau memperluas bisnis Anda?
    Apakah Anda mengalami kesulitan dalam memperoleh pinjaman dari Pemberi Pinjaman keras atau Bank karena tingginya biaya / persyaratan pinjaman?
    Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk alasan yang sah?
    Maka khawatir kami datang untuk menawarkan pinjaman kepada pelamar yang tertarik baik lokal maupun luar negeri tidak peduli jenis kelamin atau lokasi tetapi usia harus 18 tahun ke atas.
    Kembali ke kami untuk negosiasi jumlah yang Anda butuhkan akan menjadi keputusan yang bijaksana.
    JENIS PINJAMAN KAMI
    Pinjaman ini dibuat untuk membantu klien kami secara finansial, dengan tujuan mengurangi beban keuangan. Untuk alasan apa pun, pelanggan dapat menemukan rencana pinjaman yang sesuai dari perusahaan kami yang memenuhi persyaratan keuangan.

    Data pemohon:
    1) Nama Lengkap:
    2) Negara
    3) Alamat:
    4) Seks:
    5) Bekerja:
    6) Nomor Telepon:
    7) Posisi saat ini di tempat kerja:
    8 Penghasilan bulanan:
    9) Jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
    10) Periode pinjaman:
    11) Apakah Anda mendaftar sebelumnya:
    12) Tanggal Lahir:
    Hubungi perusahaan pinjaman Gloria S melalui email:
    {gloriasloancompany@gmail.com} atau
    Nomor WhatsApp: +1 (815) 427-9002
    Salam Hormat

    ReplyDelete
  36. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya melamar Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum Wr Wb

    Negara:::>Indonesia
    ☎ :::::::::::::>+62 822-7404-5059
    W/A::::::::::>+6282274045059

    Pejabat cawangan:::
    Negara:::Malaysia
    ☎::::::::::::::>+60142279107
    W/A::::::::::>+60142279107

     Kami berada di sini untuk menyediakan pinjaman dari $ 10.000.00 sekurang-kurangnya hingga $ 10.000.000,00 sebagai maksimum yang apabila anda ingin mengajukan permohonan dalam Dolar juga jika anda berasal dari Indonesia, Anda bebas memohon pinjaman sebesar Rp.100 juta sekurang-kurangnya saat itu maksima Rp.25 bilion sehingga jika anda berasal dari Malaysia, Anda bebas memohon pinjaman Rm30k sebagai minimum dan Rm850k sebagai maksimum Anda juga dapat menerapkan dalam mata uang lain yang tidak disebutkan di atas, kami selalu di sini untuk memberikan pinjaman yang anda perlukan untuk memenuhi semua perbelanjaan kewangan anda pada kadar yang sangat rendah seperti yang kami lakukan selama bertahun-tahun dan telah berjaya dan memberi manfaat kepada kedua-dua pemberi pinjaman dan peminjam itulah sebabnya kami mempunyai testimoni di mana-mana <<<< >> >> Kesaksian terbaru ini adalah Farouk dari Malaysia dengan jumlah Rm2.3juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp.570juta jadi tolong jangan ketinggalan dalam transaksi yang sangat ramah pelanggan ini <<<<< >>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

             Berikut adalah maklumat kenalan
                      
    Nama Syarikat: ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
    Maklumat HeadQuarters:
    ☎::::::::::::>+447480729811
    W/A::::::::>+447480729811
    e_mail:::::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  38. e_mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com
    WhatsApp Number::::::::::+601123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:+601123759663
    WhatsApp Number::::::::+601123759663
    e_mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com

    ReplyDelete